Внутрішнім наказом суду визначено відповідальну особу за доступ до правосуддя маломобільних груп населення під час їх звернення до суду (зокрема надання безпосередньої допомоги особам з обмеженими фізичними можливостями.) Контактні дані відповідального: Бока Георгій Васильович тел. (03738) 2-10-67.
Судовий розпорядник повинен бути ознайомлений із принципами та правилами спілкування з такими відвідувачами суду та надати кваліфіковану допомогу у доступі відвідувачів із обмеженими можливостями до правосуддя.
Перше й найголовніше необхідно побачити людину і зрозуміти, які саме фізичні можливості обмеженні, тому потрібно володіти деякими особливостями спілкування.
Відвідувач суду із вадами опорно-рухового апарату:
- працівники суду зобов"язані невідкладно забезпечити особам з обмеженими фізичними можливостями, громадян похилого віку, інших маломобільних груп населення першочерговий доступ до запитуваної ними інформації чи документів;
- при потребі потрапити в приміщення суду, запитати , за які частини візка можна брати , щоб піднімати, не хапатись без попередження за крісло-візок;
- не поводитись самовільно з людиною у візку, не котити її без дозволу;
- Під час спілкування з людиною у візку обличчя повинні бути на одному рівні;
- Якщо людина в кріслі-візку є разом із супроводжуючою її особою, то при спілкуванні потрібно в першу чергу звернутись і розмовляти з нею, а не з супроводжуючою особою.
Відвідувач суду із вадами слуху та мови :
- щоб привернути увагу людини, яка не чує, потрібно торкнутися її злегка за плече, або помахати до неї рукою, коли вас помітили, тоді починайте спілкуватись;
- при розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою;
- пильнуйте, щоб джерела світла не було за вами, не затемнюйте свого обличчя, не закривайте його руками, волоссям тощо;
- необхідно мати можливість спілкуватись за допомогою переписки : мати листки паперу, блокнот, ручку або олівець;
- якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то спілкуванні необхідно дивитись на того, хто звернувся за послугою, тобто на нечуючу людину, а не на перекладача;
Відвідувач суду із вадами зору :
- у розмові з незрячою людиною завжди звертайтесь безпосередньо до неї, необхідно представитись хто ви, які маєте повноваження, повинні спитати – чим допомогти;
- при супроводі в приміщенні попереджайте про перешкоди, які є на шляху;
- якщо привели незрячу людину до якогось кабінету службової особи, то інформуйте куди ви привели, називайте людину до якої привели;
Вхід до приміщення суду обладнаний кнопкою виклику з переговорним пристроєм.
Встановлено інформаційні тактильні таблички, виконані шрифтом Брайля для осіб з вадами зору
На сходинках приміщення суду нанесено маркування у вигляді контрастних смуг.